lördag 27 februari 2010

Nytt lärande i Photoshop

Jag har nu kommit till lektionen där man manipulerar kort, och det tycker jag är spännande. Med det jobb jag har känns det bra att få lite inblick i hur det fungerar med retuscheringar i media.

Men ännu är jag bara i lekstadiet, och nu hoppas jag att det syns att det här är bildbehandlat (för er som känner oss). Men egentligen skulle vi ju kunna se ut så här...

Hemligheten heter Liquify (under Filter) och man använder tre funktioner: Forward Warp Tool (då "smetar" man ut kortet), samt Pucker och Bloat Tool för att förminska och förstora detaljer i kortet genom att klicka på dem. Så nu har jag haft hur kul som helst en stund. Man kan förändra sig till att se hur konstig som helst ut.


Foton som visas på denna sida får ej användas utan fotografens tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar