fredag 18 mars 2011

Livslångt lärande

Jag antar att visa fotograferingstekniker är ett livslångt lärande. Idag tog jag min kamera med mig på promenad till "stora vägen" som den kallades när man var liten, men en helt vanlig 50-väg där folk förvisso sällan kör i 50... Men med en som följer dem med en kamera så undrar jag om inte folk bromsade in lite. Många tittade i alla fall på mig, och jo, jag känner mig inte helt bekväm än att ta bilder på okända.

De säger att en bild på 100 blir bra vid panorering. Panorering är alltså när man följer ett rörligt objekt med kameran, för att då få det motivet skarpt och bakgrunden oskarp och en känsla av fart uppstår i bilden. Jag tog bilder på 18 bilar, och ingen blev egentligen bra (nybörjarbra kanske, men jag vill ju nå vidare), detta är den "minst dåliga". Nu känner jag i alla fall att jag kan gå vidare i kursen, fler och fler nya utforskningar och inte minst stora utmaningar. Kul och läskigt på en och samma gång.



Foton som visas på denna sida får ej användas utan fotografens tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar