lördag 20 mars 2010

Våren har anlänt!

Helst skulle jag idag ha velat visa bilder från när vi var på äventyrsbadet idag, men vem vågade ha med sin kamera dit, det var ju bara jag o Nils med barnen, så nej, kameran fick stanna hemma...
Men när vi kom hem så blev det ett av mina (få?) vårpyssel jag har, jag som inte haft för vana att pyssla med trädgården (som fortfarande ligger nerbäddad i snö). Det var cykeln som plockades fram, nya bromsklossar inköpta, och det var dessa som fick mig att sluta cykla i höstas - i en backe lyckades jag knappt bromsa pga slitaget på de gamla. Så jag mekade, och barnen fick några verktyg och lite skruvar, sen mekade de med sina trehjulingar. Så söta. Vill göra vuxensaker som aldrig förr. Så de var fullt sysselsatta hela tiden. Perfekt att få nytta gjort när de samtidigt också får lite stimulans.


Sen behöver mana ju testa sina justeringar. Så barnen fick nu plocka ut sina trehjulingar och provköra dem. Lyckliga små glin. Hoppas de vill cykla denna vår istället för att slita ut fler skor på sina bobby cars...
Båda i sina rosa trehjulingar som de fick i 2-års-present. Vi brukar ju aldrig ha lika, men gränsen gick nu ändå i att inte vilja att de skulle få en rosa resp en blå cykel. (Men två blå cyklar skulle varit helt okej). Fördomarna har slagit in. Vi ville inte att det skulle bli två så förutbestämda könsbenämnda cyklar, med en av varje sort. Jag hade hoppats hitta en gul och en röd trehjuling....
Jaja, när de nu har lika cyklar har vi gjort dem personliga på annat sätt. En nyckelpiga som ringklocka i två olika färger. Och barnen har, som vanligt, stenkoll på vems som är vems.


Foton som visas på denna sida får ej användas utan fotografens tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar