måndag 16 november 2009

Svart-vitt

Jag sitter med delen om svart-vitt på bildbehandlingskursen, och möter mina största utmaningar sen kursen startade. Jag måste lyssna extra noga, spela om, testa på egna bilder och så vidare. Och troligen får jag kolla igenom den här 1,5-timmarslektionen ett par gånger till.

Jag visste inte att det här med svart-vitt kan vara så avancerat, eller snarare att det kan finnas så mycket olika möjligheter. Jag testar på mina egna bilder, och inser att svart-vitt har fått en ny innebörd för mig. Kul! Men som sagt, avancerat!
Det är dock svårt att hålla sina bilder till helt svart-vita. Jag vill gärna lägga in någon färgton, så även av dessa två bilder, som jag lekt med idag.
En helt vanlig blomma i en helt vanlig trädgård.

Vackra Ven, hoppas kunna återvända dit inom inte alltför lång tid!
Foton som visas på denna sida får ej användas utan fotografens tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar