tisdag 6 juli 2010

Samlar ihop...

... de sista bilderna från skåneresan. Barnen och Nils inledde med dagar hos hans mamma efter midsommar. Jag anslöt efter min jobbvecka. Och då blev det ett par goa dagar vid havet, och ett besök i Kåseberga och Ale stenar. Ett av mina måsten för varje år. Ett annat nytt måste som tyvärr inte blev av var ett besök på Olof Victors. Skulle jag åkt dit skulle jag äta panna cotta igen. Jag som ratat panna cotta efter år av försök som gett en "jaha-upplevelse" förstod hur det kunde smaka när det smakar som bäst när vi var där i fjol. Det får bli en annan gång helt enkelt. Sen har jag stannat nere ett par dagar. Och idag åkte vi till min morfar i Skillinge, och efter lite fika och umgänge tog jag och tjejerna en promenad till havet och hade lite skoj. Och jag känner starkare än på länge - JAG VILL BO VID HAVET. Hur sjutton hamnade man i Skövde, och hur sjutton blev det att man valde att stanna. Och stannar ännu. Efter 12 år. Och är nöjd med att bo i stan. Det är konstigt.




Skoj vid havet.




Smakar fika så gott någon gång som efter ett bad på en solig strand?


Traditionsenligt makrill-mums i Kåseberga.


Samtal i förtroende. Eller nåt.

På väg ner till "sjön" i Skillinge.

Vi kastar sten och har det fint.


Fri lek.


Kul och få leka och springa runt på stenarna.
Foton som visas på denna sida får ej användas utan fotografens tillstånd.

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med sommar!!! Längtar efter att ni ska komma hem. :-) Är ju så tomt här. /N

    SvaraRadera
  2. Ni får åka till Idas Brygga i Karlsborg och käka pannacotta. Den går inte av för hackorna den ska jag säga... *mummmmmmms*

    SvaraRadera
  3. Åh. Det var flera år sen jag var där. Och minns då en suverän tre-rätters. Kanske dags för en repris snart. :-) /Åsa

    SvaraRadera